Srpen 2016

The BFG

29. srpna 2016 v 22:47 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Steven Spielberg se zamiloval. Ke své vyvolené Kate Capshaw, kterou potkal v Chrámu zkázy, si přibral Marka Rylancea, nového dvorního herce. A toto nové láskyplné spojení dvou umělců se nám teď představuje v novém filmu na motivy pohádky Roalda Dahla, The BFG (Obr Dobr).

Výsledek obrázku pro the bfg



BFG vypráví příběh o malé dívence Sophie, kterou jedné noci odnese obr do své země. Dívka celou dobu očekává, kterak ji obr zabije a sní, ale má štěstí, neboť natrefila na obra vegetariána - tzv. Big Friendly Giant (u nás dříve MHO/Moc Hodný Obr, dneska Obr Dobr). Dobr se po večerech toulá po městech a fouká lidem do mysli sny, zato ostatní obři (kteří jsou mimochodem ještě větší než BFG) se ležérně prohánějí na našem světě a konzumují příslušníky lidského rodu. Sophie a Dobrovi se počínání lidožravých obrů, jejichž jména jsou např. Bonecruncher, Bloodbottler či Manhugger (jsem velmi zvědav na český překlad), vůbec nelíbí, a chtějí mu zabránit. Tím začíná velká pohádková jízda, do níž se následně zamotá i jeden významný monarcha.




Marka Rylancea jsem si poprvé všiml na letošním předávání Oscarů, kde získal sošku za svůj výkon ve filmu Bridge of Spies/Most špionů. Tenkrát mne velmi naštvalo, že tuto cenu nedostal "Rocky" Sylvester Stallone, avšak po zhlédnutí zmíněného Mostu jsem uznal Rylancea jako zaslouženého vítěze. Zkrátka je to dobrý herec, což mně jasně potvrdil i v BFG. Jeho strhující výkon v hlavní roli totiž ukazuje, jaký v něm dřímá talent. V roli jediného obra, který nejí lidi, ale obrům odporné fňokurky, se Rylance našel. Každé dítě si jej musí zamilovat hned na začátku filmu. Svým dobráckým zjevem a vystupováném představuje archetyp hrdinů ze staré školy, který se z filmového plátna postupně vytrácí. Samotný Rylance se objeví i v dalším Spielbergově filmu The Kidnapping of Edgardo Mortara, takže se na něj příští rok můžeme zase těšit. Jsem si jist, že znovu podá skvělý výkon.

Výsledek obrázku pro the bfg mark rylance

Každý Stevenův film, tedy kromě Lincolna, je úchvatná triková podívaná, kterou skvěle doprovází hudba největšího filmového skladatele všech dob, Johna Williamse. Nejinak je tomu i u BFG. Triky jsou na velmi vysoké úrovni, obři vypadají reálně a jejich ohavné tváře určitě vyděsí nejednoho dětského diváka. A hudba je opět famózní, Williams zde smíchal motivy ze Star Wars a Harry Pottera, z čehož vznikl rozhodně velmi zajímavý mix.





Obr Dobr je typický film Stevena Spielberga. Na jeho nejlepší kousky sice nemá, ale i tak mne jeden z posledních režisérů staré školy opět nezklamal a ukázal mi, že i ve svém věku stále mohu mít rád pohádky. תודה Stevene.


Hodnocení: 80 %


Zdroj obrázků a videa: yvrshoots.com, nerdist.com, youtube.com

Tipy na zajímavé hudební filmy

25. srpna 2016 v 22:34 | Marek Danko |  Zamyšlení
Máte rádi filmy s hudební tématikou? Tak právě pro Vás jsem si dnes připravil článek, kde bych chtěl vybrat několik, dle mého, zajímavých hudebních snímků.

Cesta ke slávě / Bound for Glory (1976)


Woody Guthrie byl legendární americký písníčkář, právě o něm pojednává film Bound for Glory. Snímek se odehrává ve 30. letech v době Velké hospodářské krize. Woody, který se v Oklahomě živil jako kreslíř reklamních sloganů, odjíždí na západ za prací, aby uživil rodinu. Tam je však svědkem vykořisťování a těžké práce za minimální gáži. Účastní se demonstrací a vybízí k zakládání odborů, přitom samozřejmě hraje své písně. Postupně získává popularitu a začíná vystupovat v rádiu. Svou kariéru však nakonec vymění za to, aby mohl dál hrát pro obyčejné dělníky. David Carradine podává v hlavní roli svůj životní výkon (samozřejmě spolu se seriálem Kung-Fu: Legenda pokračuje). Film získal Oscara za kameru, jelikož zde byla poprvé využit Steadicam.


Na pokraji slávy / Almost Famous (2000)


Film vypráví příběh mladého chlapc eWilliama, který díky své sestře poznává krásu rockové muziky. Láska k této hudbě ho zavede do novinářské branže. Díky tomu se seznámí s kapelou Stillwater, o které dostane, od prestižního hudebního časopisu Rolling Stone, nabídku udělat reportáž. Vyráží s kapelou na turné a tam zažívá různé příhody. Film je povedený díky hereckým výkonům, skvělému scénáři a celkově velmi příjemné atmosféře.

Beze mě: Šest tváří Boba Dylana / I'm not There (2007)


Originálně pojatý životopisný film pojednává o jednom z největších umělců 20. století. Kromě The Beatles a Elvise snad nikdo neovlivnil muziku více než právě Bob Dylan. Film zobrazuje umělce v několika fázích jeho života a pokaždé je stvárněn jiným hercem (např. Cate Blanchett, Heath Ledger nebo Christian Bale).


Walk the Line (2005)



Herecký koncert v podání Joaquina Phoenixe ve filmu o další hudební legendě, Johnny Cashovi. Snímek ukazuje všechny vrcholy i pády charismatického muzikanta (a že jich bylo).


Backbeat



Víte, co bylo předtím, než se The Beatles stali slavnými? Pokud to nevíte a zajímá vás jejich příběh, tak se na tento film určitě podívejte.

Nonstop party / 24 Hour Party People (2002)


Poslední film je tak trochu netradiční a rozhodně není pro každého. Ocení ho hlavně lídé, kteří alespoň trochu znají Manchesterskou hudební scénu, tudíž kapely jako Joy Division, New Order nebo Happy Mondays. Filmem provází novinář a zakladatel labelu Factory Records, Tony Wilson, kterého bravůrně stvárnil Steve Coogan.

Ben Hur

22. srpna 2016 v 21:42 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Móda remakeů pokračuje! Po letošních Ghostbusters, kteří (nebo které?) dopadli/y příšerně, přichází na řadu ještě větší a kultovnější klasika - samotný Ben Hur! (Originální název zní Ben-Hur, ale natolik se mi příčí, že budu uvádět náš název)



Připomeňme si z hodin dějepisu to nejnutnější: Originální film Ben Hur z roku 1959 je jeden z nejlepších počinů na kinematografickém kolbišti. Získal neuvěřitelných 11 Oscarů, proto bych nikdy nečekal, že se někdo drze pokusí o jeho předělávku. A hleďme, stalo se...


Teď rád v bodech uvedu propastné rozdíly mezi originálem a remakem.

  • Originální film natočil William Wyler, slavný německý režisér, který má na kontě i Roman Holiday/Prázdniny v Římě či The Big Country/Velká země
  • Remake natočil Kazach Timur Bekmambetov, autor hrůzy Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Lovec upírů)
  • Hlavní roli v původním snímku skvěle zahrál Charlton Heston, kterého známe i z Planet of the Apes/Planety opic
  • V letošním filmu hraje hlavní part Jack Huston, o kterém jsem slyšel jen v souvislosti s Danny Hustonem, jenž je jeho strýcem
  • V roce 1959 trval film 212 minut a nenudil
  • Letos trvá 123 minut a člověk celou dobu kroutí nevěřícně hlavou

Nový Ben Hur je stejně jako originál adaptací stejnojmenné knihy od Lew Wallace, a vypráví příběh člena významné jeruzalémské rodiny, jehož zradil nevlastní bratr Messala (Toby Kebbell), římský pohůnek. Ben Hur je vyhnán na galeje, avšak po tříletém utrpení se vrací do Judské země s jediným cílem - vykonat na bratru pomstu. Vyzve jej proto na vozatajský závod...


Hereckému obsazení vládne Morgan Freeman v roli mentora Ilderima. Nikdo jiný jeho úrovně nedosahuje a troufnu si říct, že nebýt Morgana, nezvládl bych film dokoukat do konce. Zmiňovaný "pan neznámý" Jack Huston nesahá Hestonovi ani po kotníky, horšího Ben Hura si snad ani nejde představit. Toby Kebbell, kterého osobně znám jen z fantasy sandálovky Wrath of the Titans, zase rozhodně nepůsobí jako ten správný "villain". Z ženského osazenstva neohromí vůbec nikdo, krásná Židovka Ayelet Zurer a íránská Nazanin Boniadi, umí určitě hrát lépe.



Samotný film je plný cgi, přičemž v té hlavní a gradující scéně, rozumějte při závodech vozatajů, mě záběry plné počítačových efektů notně rozčilovaly. Při vzpomínce na stejnou scénu ze staršího filmu, vysmál jsem se Bekmambetovi za neuvěřitelnou lacinnost! Rovněž mne nezaujaly ani exteriéry, kde byl snímek natáčen, přičemž u 1959ky platí pravý opak. Atd, atd.


Remake Ben Hura se naprosto nevydařil a nebýt výkonu Morgana Freemana (který byl ale také na jeho poměry podprůměrný), nedalo by se na něm nic pochválit.


Hodnocení: 10%


Otázka na závěr: Kdy jsme se naposledy dočkali remaku, který překonal původní film? Je to velmi záludná otázka, avšak já bych si dovolil na ni odpovědět. Podle mě to bylo roku 1983, kdy Brian De Palma a Oliver Stone "zremakeovali" Scarface.


Do konce roku si ještě rozhodně nenechám ujít Fuquův remake Sedmi statečných. Modlím se, aby Antoine nezničil další klasiku, stejně jako dneska Timur Bekmambetov.


Zde se jěště podívejte na hodnocení Ben Hura na zahraničních webech, jež jsou vždy podprůměrné:



Filmu se rozhodně doporučuji vyhnout, odvážlivci nechť zkusí tento trailer. To bohatě stačí.





Zdroj obrázků a videa: traileraddict.com, tamilfilmnews.org, youtube.com

Filmové zdroje: movieweb.com, screenrant.com, imdb.com, rottentomatoes.com, metacritic.com, csfd.cz



P.S. Ve filmu si zahrál i James Cosmo, filmový veterán, který téměř vždy hraje barbary. Tentokrát však ztvárnil Římana Quinta.

80. výročí popravy Federica Garcíi Lorcy

19. srpna 2016 v 18:19 | Marek Danko |  Zamyšlení
Před osmdesáti lety byl popraven jeden z největších španělských umělců všech dob, básník a dramatik Federico García Lorca. Byl jednou z mnoha obětí začátku Španělské občanské války, a také tou nejslavnější.


Lorca se narodil 5. června 1898 v malé obci Fuente Vaqueros blízko Granady. Jeho otec byl statkář a matka učitelka. Po maturitě, kterou složil v roce 1915, se přihlásil na granadskou univerzitu, kde studoval filozofii a práva. Na další studia se odebral do Madridu, který byl tehdy centrem umělecky nadaných studentů. Zde se spřátelil například se Salvádorem Dalím nebo Luisem Buňuelem. V Madridu pobýval mezi lety 1918-1928. První básnická sbírka, která mu vyšla byla Kniha básní z roku 1921. V roce 1929 odjel do USA na Kolumbijskou univerzitu, kde napsal jednu ze svých nezjnámějších sbírek Básník v New Yorku. Tou vůbec nejznámější sbírkou Garcíi Lorky jsou však bezpochyby Cíkánské romance, vydané v roce 1928. Je autorem také několika divadelních her, z nichž nejnámější jsou asi Dům Bernardy Albové, či Krvavá svatba.

Ve třicátých letech se věnoval svému putovnímu divadlu La Barraca. Ve zhoršující se politické atmosféře podporoval republikánskou vládu a stavěl se za obranu demokracie. Vojenský puč Francisca Franca zastihl Lorcu v rodné Granadě, byl zatčen a později popraven. Sám Franco poté přiznal, že Lorca musel být kvůli svým názorům a velké popularitě umlčen. Zprávy o Lorcově smrti obletěly svět a on se tak stal symbolem boje za demokracii a ukázkou toho, jak se totalitní režimy bezostyšně zbavují těch nejchopnějších lidí. Jako my máme svého Vladislava Vančuru, Španělé mají Federica García Lorcu.

Lorca a Dalí

Zastavme se ještě nachvíli u Lorcova díla. Čím je tak vyjimečné? Lorca byl velmi ovlivněn kulturou své milované Andalusie. V jeho básních je tento vliv velmi patrný, byl okouzlen tamní drsnou přírodou i životem andalůských cikánů. Tyto vlivy však dokázal snoubit s nároky tehdejší moderní poezie. Důkazem toho, že je tento autor stále živý, jsou stále nová a nová vydání jeho sbírek, a také to, že i jeho divadelní jsou stále hrány.

Zdroje obrázků: poemsofgarcialorca.com, prezi.com

Star Trek Beyond

18. srpna 2016 v 22:57 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Posádka Enterprise je po třech letech zpět. Avšak chybí jí dirigent, neboť JJ Abrams pláchl ke Star Wars a zůstal jen na pozici producenta. Takže, kdyby Star Trek začínal jedoucími titulky jako ta lepší vesmírná franšíza, vypadaly by asi takhle...


JJ ABRAMS zmizel.
V jeho nepřítomnosti získal moc nezkušený scénarista,
SIMON PEGG, a nebude v klidu,
dokud nerozdupe to, co moudrý Abrams po pět let
tvrdě budoval.

S pomocí BAD ROBOT vede JUSTIN LIN odvážnou
režisérskou opozici proti Peggově přihlouplému scénáři.
Zoufale se snaží vystrnadit nezkušeného tvůrce, avšak nedaří se mu to.

Lin vysílá své nejlepší herce na misi do kin, kde mají
divákům dokázat, že Peggův rukopis není na Star Treku zas až tolik znát...



Tyto titulky jsou sice dílem mé zvrácené fantazie, ale pro mě naprosto vystihují problém filmu. Simon Pegg, představitel Scottyho, je sice kovaný "Trekkie" a rád říká, že film napsal pro fanoušky, ale já si stojím za tím, že ve Star Treku by mělo být méně akce a více filosofování, čímž byly originální série proslulé. Nutno říct, že tento trend, a sice omezení filosofie a upřednostnění bezduché akce byl viděn i v Abramsových dílech, avšak ne v takové míře, jako v Beyond. Při srovnání tohoto filmu například se skvělým Khanovým hněvem (Wrath of Khan) si říkám, zda-li je toto ještě vůbec Star Trek. Co by asi řekl velký Gene?


Abych jen nekritizoval, musím vyzdvihnout skvělé herecké výkony obou hlavních představitelů, Chrise Pinea i Zacharyho Quinta, kteří s úctou a respektem navazují na Williama Shatnera, resp. na Leonarda Nimoye (vždy jsem byl a budu Vaším obdivovatelem). Rovněž některé aspekty příběhu mne zaujaly, ve sci-fi filmech mám vždy rád výzkum nezmapované galaxie a s napětím očekávám, jaká rasa se do děje zapojí. A vždy si říkám, kdo bude padouchem. Tentokrát to na sebe vzal Krall (Idris Elba) a rozhodně si nevedl špatně, avšak na Nerona (Eric Bana) a Khana (Benedict Cumberbatch) z předchozích dílů nemá.


Vzhledem k tomu, že ještě před premiérou zemřel mladý ruský herec Anton Yelchin (Chekov) při automobilové nehodě, čekal jsem nějaké to posmrtné poděkování za jeho výkony. A ono nepřišlo. Velké mínus pro tvůrce!!!


Když tedy vezmu v potaz existenci 13 celovečeráků Star Treku, dostává se Beyond asi tak nějak do poloviny tabulky... Rozhodně je lepší jak Hledání Spocka.


Hodnocení: 60 %

Zdroj obrázku: screenrant.com








Strašidla

17. srpna 2016 v 22:17 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Zdeněk Troška nám v minulých letech servíroval filmy, na které normální člověk nemohl koukat bez nějakého toho alkoholu v krvi. Kolikrát jsem si říkal, jak může režisér skvělých filmů jako Poklad hraběte Chamaré, Bota jménem Melichar či O princezně Jasněnce a létajícím ševci najednou točit hnoje babovřeskoidního a kameňákového rázu. Po více než třiceti letech se však Troška vytáhl s koukatelným filmem, který svou tematikou navazuje na kultovní Dívku na koštěti. A alespoň u mě udělal první krok k napravení své pošramocené reputace.


Strašidla pojednávají o strašidelné (překvapivě) rodince žijící v domku, jenž na úřadě neevidují a za který nikdo neplatí nájem. Proto jeden z úředníků, mladý a energický Patočka (Vladimír Polívka) rodinu navštíví a požaduje peníze na nájem. Nikdo ze strašidel však nedokáže danou taxu zaplatit, proto se všechny vydávají do lidského světa a začínají pracovat. Vodník Bubla (Jiří Dvořák) pracuje v prádelně a zamiluje se do své šéfové (Tereza Bebarová), pan Hugo Hejkal (Bronislav Kotiš) začne hrát v divadle pod vedením režiséra Kavky (Petr Nárožný) a čarodějku Patricii (Tereza Kostková) svádí její dávný milenec, upír Ignác z Temešváru (Karel Dobrý). A tento mišmaš funguje překvapivě dobře.


Zamlouvaly se mi některé komické scény, neboť Troška částečně upustil od buranského stylu humoru, což kvituji. Dále bych rád pochválil hereckého nestora Petra Nárožného, který nikdy nezklame. A v neposlední řadě oceňuji také to, že se ve filmu neobjevil Pavel Kikinčuk. Super.


Co Troška pokazil? Tak hlavně bych do dětského filmu nedával politické narážky nevalné vtipnosti. Dále bych zkusil sehnat jiné herce než Terezu Bebarovou či Bronislava Kotiše, které si já osobně spojuji s Babovřeskami. A ještě: Proboha, do dětského filmu nemůžeme snad dávat scénu se znásilněním!!! To je celkem velký přehmat.


Shrnutí: Zdeněk Troška natočil dobrý film. Pobaví, neurazí a celkem příjemně plyne. A i když se nevyvaroval škraloupů, můžu bez ostychu prohlásit, že na Strašidla se rád mrknu znovu.


Hodnocení: 60%

Zdroj obrázků: strasidlafilm.cz

The Shallows

12. srpna 2016 v 22:50 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Survival horory sice nevyhledávám, ale po přečtení pochvalných recenzí jsem se rozhodl zhlédnout film s proklatě sexy Blake Lively v hlavní roli přímo v kině. Očekávání byla z mé strany velká, neboť od dob Jaws (Čelistí) nevznikl nikdy dobrý film se žraloky v hlavní roli. A z filmu se vyklubal letní horůrek, který neurazí, ale rozhodně nenadchne.


Na Mělčinách mě rozhodně zaujalo krásné prostředí mexické zátoky, kam hlavní hrdinka Nancy (Blake Lively) vyrazila surfovat, neboť zde před jejím narozením stejnou činnost provozovala nebožka matka. Jestli je zobrazení tohoto prostředí taky trochu pokusem o reklamu na Mexiko, tak jej velmi cením.


Teď už k samotnému příběhu: Jsem nemile překvapen, že filmařům stále uniká jedna zásadní věc. Já sice nejsem zoolog, ale přijde mi naprosto nelogické, aby se žralok, který má nablízku velkou mršinu velryby pachtil celé dny za sotva 50 kilovou ženou. Tomuhle prostě opravdu nerozumím a nutno říct, že tato chyba je v podobných filmech velmi častá.


Dále bych rád podotkl, že od začátku mi byl jasný konec, což taky zrovna není dobrá vizitka samotného děje. Ten je celkově velmi předvídatelný, tedy až na momenty některých žraločích útoků. Úplně zbytečné jsou i některé scény, v nichž si Nancy píše s kamarádkou a displej jejího iphonu je vedle ní zobrazen, abychom viděli, co si to dvě studentky píšou. Kdyby to bylo aspoň trochu k ději, neřeknu nic, avšak k ději to není (překvapivě)


Abych jen nekritizoval, tak pochvalu rozhodně zaslouží samotná Blake, protože jsem jí ty její pózy a utrpení opravdu věřil. Podala velmi dobrý výkon, celý film utáhla sama, a je to snad poprvé, kdy zahrála nejen svým tělem. Ryan na ni může být pyšný.


A druhou pochvalu si zaslouží vedlejší příběhová linka s rackem, kterému Nancy pomáhá. Ta je totiž v některých momentech i vtipná, což je s podivem.


Takže když to shrnu: Mělčiny jsou rozporuplným filmem, měly rozhodně velký potenciál, který nenaplnily, což je opravdu škoda. Na další opravdu dobrý film se žraloky si holt počkáme dál.


Hodnocení: 50 %


Zdroj obrázků: theplaylist.net, people.com

Můj názor na Letovu kritiku

9. srpna 2016 v 20:36 | Ondřej Novotný |  Zamyšlení
Jared Leto. Zpěvák 30 Seconds to Mars. Herecká hvězda. Držitel Oscara. Nejnovější inkarnace Jokera. A taky asi osobnost, o které se v poslední době nejvíce píše.


O Letově výkonu v roli gothamského prince zločinu psalo nespočet medií a názor na jeho výkon se v recenzích liší. Někdo vynáší Jareda do nebes a říká, že lepší Joker nikdy na plátnech nebyl. Většina kritiků se však kloní k názoru, že Leto nedokázal navázat na výkony svých předchůdců Nicholsona, Hamilla a Ledgera. Ale nezlobte se na mne přátelé, kritizovat herce, kterému vystřihli ve finálním cutu filmu naprostou většinu scén, je podle mě nešťastné. A navíc, Jared strávil díky této práci střihačů na plátně asi tak 10 - 15 minut + polovina jeho scén byly flashbacky (jak trefně poznamenal kolega František Fuka na webu fffilm.name), což znamená, že v porovnání s např. Ledgerovým vystoupením trvajícím 120 minut, je zhruba desetina času. Proto je naprosto zcestné nadávat Letovi, kterak zničil Jokera a udělal z té postavy trapnou figurku.





Osobně se mi Leto velmi zamlouvá, ač jsem mu nevěřil. Pokud bude vydána erková verze Suicide Squad se všemi scénami, v nichž vystupuje, budu stát v první řadě, abych si ji koupil v Blu-ray či DVD verzi.


A pokud se Joker objeví i v netopýří sólovce Bena Afflecka (2018), budu doufat, že na plátně stráví více minut.



Ještě mě velmi potěšila tato skladba, protože v ní je vidět Jared v celé své "kráse" :D




P.S. Tady tento článek mě potěšil, protože se neveze na vlně destruktivní kritiky Letova výkonu. Odkaz zde



Zdroj obrázku a videa: billboard.com, youtube.com

Suicide Squad

6. srpna 2016 v 22:10 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
Další díl komiksového univerza DC Comics je za námi a opět nemůžu říci, že by díru do světa neudělal... Bohužel.





Tým, který dá dohromady jedna postava a která má bránit svět? Ano, to jsme již jednou v kině viděli, konkrétně roku 2012, kdy Nick Fury složil tým Avengers. Suicide Squad má se svými marvelovskými protějšky leccos společného. Pokud například čekáte, že se skupina renegátů bude chovat nějak extra zle a rozhodně nespadne do role hrdinů, jež statečně brání naši planetu, pak čekáte naprosto zbytečně. Všechny postavy vystupují po úvodním intru najednou jako klaďasové, což je rozhodně ta největší slabina filmu. Dalšími problémy jsou absence děje, rozvláčné nudné zbytečné scény či špatně vybraní hlavní padouši (teď nevím, jestli to můžu takto napsat). Taky mi přijde debilní, že Suicide Squad by měla zastavit Supermana (nebo někoho podobného), kdyby se obrátil proti lidem. Zde tvůrci jaksi nepomysleli na to, že Deadshot by se střelnými zbraněmi Supermanovi neublížil, Harley by jej asi těžko utloukla palicí a tak dále...





Film však rozhodně není tím úplně největším průšvihem. Mne osobně velmi mile překvapili Will Smith jako Deadshot a Jared Leto jako Joker. Dále jsem byl absolutně unešen ze všech tří scén s Benem Affleckem, protože pokaždé, když se Batman na plátně objevil, došlo k nějakému posunu v příběhu celého DC univerza. Jen škoda, že Joker a Batman nedostali více scén. O to větší důvod těšit se na netopýří sólovku, která dorazí v roce 2018.





Suicide Squad je tedy zbytečnou komiksovkou, která nám sice uvedla do DC univerza důležité postavy, ale zároveň zklamala fandy DC Comics na celé čáře. Dlouho jsem nad hodnocením váhal, ale nakonec dávám...


Hodnocení: 50%


Zdroj obrázků: movieweb.com, collider.com,

Co si pro nás na podzim připravila ČT?

2. srpna 2016 v 14:24 | Marek Danko |  Ohlédnutí
Česká televize včera představila svůj program podzimního vysílání. Krom osvědčených pořadů a dalších řad seriálů, bude uvedeno hned i několik novinek. Pojďme si rozebrat, co by mohlo stát za pozornost a čemu se naopak raději vyhnout.

Začněme novým historickým seriálem Já, Mattoni. Ten láká svým obsazením (David Švehlík, Josef Abrhám či Taťjana Medvecká), tak i tím, že by mohl navázat na to, co se povedlo u seriálu První republika, tedy na tuzemské poměry relativně povednou výpravu. Dalším seriálem, u kterého divák vstoupí do známe řeky, je kriminálka Rapl. Ta by měla být volným pokračováním seriálu Cirkus Bukowsky, který byl celkem povedený. V hlavních rolích: Hynek Čermák a Alexej Pyško. Dvoum výše uvedeným seriálům rozhodně stojí za to dát šanci. U čeho by se ale dalo váhat, je druhá řada Doktora Martina, ve kterém Miroslav Donutil předvádí vesnickou verzi Dr. House, ale moc mu to nejde .


Jestli jsem na nějaký počin obzvlášť zvědavý, tak je to satirický cyklus Kosmo, od scénáristy Tomáše Baldýnského. Má jít o odvážný krok, který by se neměl bát satirickou formou konfrontovat diváka s aktuálním politickým děním. Jak uvedl sám Baldýnský, seriál by měl být uveden až po volbách. Vysílat se bude také pokračování sitcomu Marta a Věra. O něm řeknu jen toto: Doteď hrál Pavel Liška dementy, kteří byly alespoň vtipní, teď však jsou pouze dementní. České televizi se také povedlo přetáhnout z televize Prima osazenstvo pořadu Partička a vytvořilo pro ně novou show Nádraží. Po zhlédnutí ukázky, jsem ale přesvědčen o tom, že svou trapností překoná i Jetelín.


Diváci ani letos nepřijdou o svůj oblíbený pořad StarDance, ani o další řady zahraničních seriálů Pan Selfridge nebo Panství Downton. Uvedeny budou ale i nové zahraniční seriály. Dramaturgie tentokrát vsadila místo osvědčené BBC, na produkci Dánskou, konkrétně jde o seriál 1864.



Jetelín

1. srpna 2016 v 21:59 | Ondřej Novotný |  Seriálové recenze
Jahve, Alláhu, Hospodine, Die, Odine, Amone, Lughu, Amaterasu, Šangu, Perune, Quetzalcoatle, Virakočo, Manitou!!! Co jste to způsobili, bozi moji? Jetelín - nový seriál od TV Prima lákal od začátku prázdnin plakáty po celé Praze, reklamy byly na každé stanici patřící pod Primu a díky smlouvě s rádiem Impuls se hojně ozývaly i z éteru. Rozumný člověk by si řekl, že když něčemu dělám reklamu (a to pořádnou reklamu), mohlo by se konečně jednat o kvalitní seriálový počin. Ale ne!!! Já jsem asi naivní hlupák, protože jsem přece jen čekal něco, co by se aspoň trochu přiblížilo nejlepšímu českému sitcomu z produkce komerčních televizí - k Hospodě. Ale to bych chtěl asi moc.





Jetelín je dalším hnojem v tuzemské seriálové produkci, přičemž stejně jako novácký Comeback (blbost napsaná tímto pánem) nás v něm ruší trapný nahraný smích, což je vlastně koneckonců věc, která mi vadí i u cizích sitcomů. Další věcí, co vrhá Jetelín na dno televizní zábavy je extrémně příšerné herecké obsazení. Jan Šťastný, výplod socialismu, bývalý primář Frynta z Ordinace, je příšerný a jeho trapné pózy jsem mu rozhodně nebaštil. Jitka Ježková, která by měla asi být jakousi femme fatale tuto svoji roli jaksi vůbec nezvládá a nehodí se na ni, Genzer, no tak toho bych nechal bez komentáře, to je tragická figurka, kterou už semlel primitivní styl humoru úplně. A poslední z "elitní čtveřice", jakýsi Jiří Hána (nikdy jsem o něm neslyšel), je asi bezkonkurenčně zatím to nejhorší, co jsem v létě v TV viděl. Uff, naštěstí na televizi moc nekoukám.


Tragéd Jiří Hána




A poslední věc: Sitcom se odehrává na jednom místě, to ano, avšak ono místo by vždycky mělo mít aspoň nějakou tu pěknější kulisu. To se v Jetelíně nestalo a proto poprvě v životě souhlasím s Mirkou Spáčilovou z idnes.cz, protože bych stejně jako ona označil ony "kulisy za socialistické a nejraději je zprovodil ze světa.



Jetelín je tedy dalším zbytečným seriálem komerční televize. Pokud se budu někdy v nejbližší době koukat na televizi, pustím si raději legendární Sanitku na ČT 1, nebo se odreaguji u legendárního Bergdoktora na TV Barrandov.



zdroj obrázků: iprima.cz