Hodnocení filmů nominovaných na Oscara: Část první

7. února 2017 v 23:14 | Ondřej Novotný |  Filmové recenze
S blížící se oscarovou ceremonií jsem se rozhodl začít vydávat shrnující články, ve kterých zrecenzuji filmy, které získaly nominaci alespoň v jedné kategorii. V dnešní části se krátce zaměřím na snímky z technických kategorií.


Mlčení/Silence - 50 %


Liam Neeson v dramatu Mlčení. Foto: Paramount Pictures

Nejnovější film velikána Martina Scorseseho je nominován pouze v kategorii nejlepší kamery a není se čemu divit. Bohužel se jedná o mistrův nejslabší film, sráží jej mnohdy nepřehledný děj, který je buď rozvláčný, nebo naopak skáče příliš rychle.

Kameraman Rodrigo Prieto (Argo, Vlk z Wall Street) patří ve své profesi mezi současnou šlechtu a své postavení potvrzuje i zde. Kamera je na celém filmu dost možná nejlepším aspektem, nelze se divit, že zrovna ona byla nominována.

Byť je příběh celého filmu nepochybně velmi zajímavý a hlavní herci podávají obstojné výkony, kvůli zmíněnému chaosu ve vyprávění nemůžu hodnotit jinak než 50%.


Ave, Caesar!/Hail, Caesar! - 60%


Tatum tancuje. Foto: Universal Pictures

Caesara jsme již jednou recenzovali, takže teď krátce. Film je nominován v kategorii nejlepší výpravy a dekorací, přičemž si tuto poctu jednoznačně zaslouží. Kulisy fiktivního filmového studia, kde se většina filmu odehrává, jsou realistické. Pokud tedy poslední počin bratří Coenů získá zlatou sošku, bude to zcela zaslouženě.


Fantastická zvířata a kde je najít/Fantastic Beasts and Where to Find Them - 40%



Záporák Colin Farrell. Foto: Warner Bros.

Byť nejsem fanouškem kouzelnického světa JK Rowlingové, měl jsem před uvedením filmu do kin nemalá očekávání. Po dlouhých 20 letech se totiž do role padoucha opět převtělil Jon Voight a v obsazení figuroval i jeden z nejlepších herců současnosti, Johnny Depp.

Má očekávání splaskla po několika minutách, kdy se z ambiciózního projektu stala kýčovitá podívaná pro mladší diváky. Z původního konceptu kouzelnické války zůstalo jen nebohé torzo a celý snímek se věnoval nahánění roztodivných potvor po ulicích New Yorku 20. let. V mnoha aspektech připomínalo toto nahánění oblíbený seriál Pokémon.

Zvířata jsou nominována na nejlepší výpravu a kostýmy. Osobně si nemyslím, že by kulisy New Yorku byly extra dechberoucí, s obrovským rozpočtem, který měli tvůrci k dispozici, šlo udělat mnohem víc. Kostýmy v porovnání s dalšími filmy, např. s Božskou Florence, rozhodně taktéž nejsou nejlepší. V porovnání s kostýmy z nejlepšího filmu o čarodějích, jenž jsem měl tu čest vidět, a sice s Vězněm z Azkabanu, je oblečení, které Mlok a jeho parta nosí kýčovité a nevkusné.

Osobně doufám, že další díly série se zaměří na extremistu Grindelwalda v Deppově podání a přestanou se zabývat lovením ohyzdných potvor.


Deepwater Horizon: Moře v plamenech/Deepwater Horizon - 90%



Wahlberg po dlouhé době zahrál opravdu slušně! Foto: Lionsgate

Hrdě se považuji za odpůrce Marka Wahlberga, ale v tomto filmu na mne chlapec udělal dojem. Moře v plamenech je nominované v kategorii střih zvuku a i když půjde proti La La Landu či Příchozím, přál bych mu vítězství, neboť je to přesně ten typ filmu podle skutečné události, kterých je zatraceně málo.

Druhou nominaci má film v kategorii vizuálních efektů. V té nejspíše neuspěje, neboť půjde proti velkému hráči z Lucasfilmu...

Příběh popisující havárii ropné plošiny z roku 2010 je zde vyprávěn bez zbytečného patosu a v žádném případě nesklouzává ke kýčovitosti. Výbuchy nevypadají uměle (rozhodně nepřipomínají Wahlbergova kamaráda Baye) a z emočního hlediska jde o jeden z nejsilnějších filmů roku 2016.

Herecké obsazení je vynikající, vedle Wahlberga zde exceluje hlavně nestárnoucí superstar Kurt Russell. Deepwater Horizon je pro mě překvapením roku a sošku bych mu rozhodně přál.


Sully: Zázrak na řece Hudson/Sully - 80%



Piloti v podání Toma Hankse a Aarona Eckharta. Foto: Warner Bros.

Sully je nejspíše největším odpadlíkem oscarových nominací. Očekával jsem, že nominováni budou Eastwood i Hanks, leč nakonec může film bodovat jen ve střihu zvuku. I tomuto příběhu podle skutečné události bych přál dobýt alespoň tuto sošku, ale La La Land je mocná konkurence.

Zatím poslední režisérský počin legendárního Clinta Eastwooda vypráví příběh o nouzovém přistání na řece Hudson. Film si krade pro sebe nestárnoucí herecká superhvězda Tom Hanks a skrze něj poznáváme úskalí práce pilota. Emočně sice příběh nepůsobí jako Deepwater Horizon, ale gradaci děje má na podobné úrovni.

Sully rozhodně stojí za vidění a je škoda, že nezískal více nominací.



V příštím shrnutí se zaměřím na zbývající filmy bojující v technických kategoriích, abych následně mohl okomentovat i snímky aspirující na hlavní ceny.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama